به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال تراکتور ایران و موهان باگان هند، قرار بود در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲ روز چهارشنبه ۱۱ مهر در ورزشگاه یادگار امام رو در روی هم قرار گیرند که تیم هندی تا به امروز دوشنبه ۹ مهر از سفر به ایران صرف نظر کرده و بعید […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال تراکتور ایران و موهان باگان هند، قرار بود در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲ روز چهارشنبه ۱۱ مهر در ورزشگاه یادگار امام رو در روی هم قرار گیرند که تیم هندی تا به امروز دوشنبه ۹ مهر از سفر به ایران صرف نظر کرده و بعید است که این بازی برگزار شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC باید در رابطه با آن نظر دهد.

رضا شاه منصوری کارشناس حقوقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با مسائل حقوقی عدم برگزاری این دیدار اظهار داشت: امکان برگزاری یک مسابقه صرفاً و مشخصاً توسط ناظران برگزار کننده و مسئول برگزاری مسابقه خواهد بود. تا جایی که اطلاع دارم ناظران AFC برای این بازی در ایران حضور دارند و داوران هم حاضر شده‌اند.

او ادامه داد: از قرائن و شواهد اینگونه پیداست که شرایط برای برگزاری بازی مهیا است و کما اینکه اگر به وضعیت اجتماعی و شرایط فعلی ایران هم نگاه کنیم کاملاً امکان برگزاری بازی در کشورمان وجود دارد و من فکر می‌کنم تیم هندی یک دلیل واهی آورده که مقابل تیم تراکتور حضور پیدا نکند. این موضوع با ایجاد یک تیم حقوقی منسجم امکان طرح در کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارد.

شاه منصوری در رابطه با جریمه احتمالی تیم موهان باگان گفت: با توجه به اینکه تیم میهمان در زمین تیم میزبان حضور پیدا نکرده است نتیجه مسابقه علی القاعده باید ۳ بر صفر به سود تراکتور شود و محرومیت‌های انضباطی و جریمه نقدی نیز گریبانگیر تیم هندی می‌شود. در واقع اگر آئین نامه برگزاری مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم مطالعه کنیم متوجه خواهیم شد که حضور تیم‌ها طبق جدول زمانبندی برای AFC از اهمیت بالایی برخوردار است و نقض یک مسابقه رسمی آن هم به دلایل واهی جریمه انضباطی سنگینی را در پی خواهد داشت.

منبع: مـهر